همایش بین المللی 'صلح جهانی' در دهلی نو برگزار شد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا، نماینده مقام معظم رهبری درهند به عنوان میهمان ویژه دراین همایش كه درمركز فرهنگی اسلامی هند در دهلی نو برگزارشد، گفت: امام خمینی (ره) از دوازدهم تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت اعلام كردند تا ضمن بزرگداشت شخصیت پیامبر اسلام (ص)، در جهت تقریب مذاهب و استحكام بخشیدن به وحدت و همبستگی مذاهب اسلامی فعالیتهایی صورت گیرد.

حجت الاسلام مهدی مهدوی پور با اشاره به اینكه پیامبر اكرم (ص) محور وحدت همه مذاهب اسلامی است،افزود: درایران دراین ایام، كنفرانس بین المللی برپا می شود و علمای بزرگ كشور های مختلف در این نشست جهانی شركت می كنند.

وی گفت: شخصیت پیامبر اكرم (ص) علاوه بر مسلمانان، مورد احترام همه صاحبان ادیان بوده و تاكنون نیز صدها شاعر 'هندو' در هند در ستایش حضرت محمد (ص) اشعاری سروده اند.

مهدوی پور افزود: شخصیت های بزرگی چون جواهر لعل نهرو در كتاب نگرشی 'به تاریخ جهان' نوشت كه محمد(ص) برای نشر رسالت خود شتاب نداشت بلكه مدتی در سكوت زندگی كرد و باعث اعتماد شد تا آنجا كه به ایشان لقب 'امین' دادند.

وی گفت: لعل نهرو در كتابش می نویسد كه حضرت محمد( ص ) به پیامبری خود باور و ایمان داشت و با ایمان، موجبات عزت و اقتدار امت خویش را فراهم كرد و انسان های ساكن صحرا را به مردمانی مبدل ساخت كه نصف جهان را درآن زمان فتح و تمدنی عظیم ایجاد كردند.

به گفته وی، واقعیت این است كه پیامبر اسلام (ص) ،انسان كامل و اسوه انسانیت بود و آنچنان از مكارم اخلاق و رفتار متعالی برخوردار بود كه سخن و عملش انقلاب فرهنگی و اخلاقی گسترده ای درشبه جزیره عربستان پدید آورد.

وی افزود،پیامبر رحمت از انسانهایی كه در عصر جاهلیت جز نزاع و جنگ، خونریزی،كینه توزی، تعصبات جاهلی و فخر فروشی چیزی نمی فهمیدند،انسانهایی والا و سرآمد ساخت ،چرا كه انسان سازی از هركاری دشوار تر است.

وی گفت: پیامبر اسلام(ص) پیامبر رافت و رحمت بود ،چون باتمام آزار هایی كه از سوی دشمنانش می دید، برای آنها دعا می كرد و هدایت آنها را خواستار می شد و هیچ كس را نفرین نكرد.

این مقام تصریح كرد: پیامبر اسلام ولادتش نیز معجزه بود، چرا كه هنگام ولادت آن حضرت اتفاقات مهمی نظیر شكسته شدن طاق كسری امپراتوری ایران رخ داد و درآن روز كسی گمان نمی كرد كه امروز 5/1 میلیارد جمعیت درجهان هرروز نام پیامبر را به بزرگی یاد كنند و پیامبر اسلام (ص) حق بزرگی بربشریت دارد چون آیینی كه او آورد و قرآن گنجینه ای ارزشمندی است كه همه انسانها می توانند از سرچشمه آن سیراب شوند.

دراین همایش یكی از روحانیون برجسته هندو نیز ضمن تاكید بر اینكه اسلام دین صلح و سلامتی و امنیت است،اظهارداشت: این به هیچ وجه قابل قبول نیست كه یك مسلمان می تواند، تروریست باشد.

'آچاریا پرمود كریشنام جی ماهاراج' بر ضرورت بحث و بررسی به منظور یافتن اصل و ریشه تروریسم در جهان و نیز در هند تاكید كرد و گفت: من معتقدم كه كسی كه مسلمان است نمی تواند تروریست باشد و كسی كه تروریست است نمی تواند مسلمان باشد چون اسلام دین محبت، اخوت و خدمت است.

آساق **589**1789**5981





:: برچسب‌ها: فوتبال , هندوستان , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: